Лабораторна робота №
8
Тема: Технологія
Блог-квест та методика її використання в науково-дослідній роботі.
Мета: сформувати вміння створювати
проекти за технологією Веб-квест та використовувати їх у дослідницькій діяльності
Виконала: студентка групи 1МСОТ
Бенеда М.С.
1.Схарактеризуйте
технологію Блог-квест.
Освітній Веб-квест — сторінки з певної теми на
освітніх сайтах, які поєднані гіперпосиланнями зі сторінками з інших сайтів у Всесвітній
павутині [4, с. 454]. Інтеграція технологій Блог та Веб-квест зумовили появу технології
Блог-квест. Вікіпедія дає таке визначення: Блог (англ. blogвідweblog) — це Інтернет
журнал подій, Інтернет-щоденник, основний уміст якого — регулярне додавання записів,
що містять текст, зображення або мультимедіа. Або Блог — тип Веб-сайту,
основний зміст якого — записи (текст, зображення, посилання, мультимедіа), що додаються
регулярно й мають назву «пости». Пости публікують на такому сайті в зворотному
порядку [2, с. 48]. Блог-технологія дозволяє, не маючи спеціальних знань,
здійснювати швидку і доступну публікацію в Інтернеті різних даних, зазвичай хронологічно
впорядкованих, організовувати віртуальні спільноти для інтерактивного спілкування
користувачів. Таким чином, інтеграція технології Блогу і Веб-квест, тобто технологія
Блог-квест, надає можливість здійснювати спілкування, обговорення, висунення та
захист власних пропозицій у проекті, що розглядається.
2.Які види
діяльності студентів використовуються в роботі над Блог-квестом?
У Блог-квест, так само як і у Веб-квесті, за тим самим
алгоритмом здійснюється інтерактивне спілкування студентів. Використовуються сервіси
Веб 2.0, мова HTML, що не потребує знання програмування, представлення і роботу
з сайтами. Робота в Блог-квесті в он-лайн режимі використовує сервіси:
WordPresss, Blogger або Myblog.
Самостійна навчальна робота – різноманітні види
індивідуальної та колективної навчальної діяльності студентів, яка здійснюється
ними на навчальних заняттях або вдома за завданнями викладача, під його керівництвом,
однак без його безпосередньої участі 1, с. 297 . Самостійну роботу студентів можна
класифікувати таким чином: самостійна робота студентів, що виконується поза
аудиторією, це творча робота з обов’язковим відгуком «викладач-студент»;
самостійна робота, що виконується в аудиторних умовах як форма індивідуальних і
групових завдань. Зауважимо деякі особливості використання Веб-квестів у
навчальному процесі: цілеспрямований пошук інформації за електронними адресами ресурсів
Інтернет; структурування інформації відповідно до висунутої проблеми.
3.У
чому полягає сутність використання Блог-квестів у навчальному процесі ВНЗ?
Блог-технологія
дозволяє, не маючи спеціальних знань, здійснювати швидку і доступну публікацію
в Інтернеті різних даних, зазвичай хронологічно впорядкованих, організовувати віртуальні
спільноти для інтерактивного спілкування користувачів.
Таким
чином, інтеграція технології Блогу і Веб-квест, тобто технологія Блог-квест,
надає можливість здійснювати спілкування, обговорення, висунення та захист власних
пропозицій в проекті, що розглядається.
Використання
Блог-квестів не прив’язується до конкретного предмету і може бути
використано в будь-якій предметній області. Крім того, технологія Веб-квест підходить
для міждисциплінарного навчання, навчання дітей і дорослих, особливо для
вчителів.
Блог-квест
використовується в процесі колективної роботи, під час якої значна увага приділяється
самостійній роботі, роботі в групах з використанням онлайн спілкування, маючи
доступ до www одержується можливість працювати з будь-якого місця і в будь-який
час.
Використання
сервісів Інтернет, здійснення навчання в практичній діяльності, інтерактивного навчання
на основі Веб-квест та Блог-квест сприяє підготовці компетентного фахівця,
формуючи в нього такі компетенції: технічну, інформаційну, комунікаційну,
культурологічну, соціальну. Це, в свою чергу, впливає на формування навичок самостійного
пошуку розв’язання поставленої проблеми, її представлення та відповідальності
кожного учасника за прийняте рішення, інтеграцію знань, набутих у процесі навчання.
4.Які компетенції
майбутнього педагога формуються в процесі виконання Блог-квестів?
Виокремимо
п’ять основних компетенцій, що формуються в процесі виконання Веб-квестів:
1.
Технічна компетенція, що формується під час роботи з науковими системами,
зокрема роботою в чаті, E-mail, Mailing-Listen та ін., Веб 2.0 –
блоги, картинна галерея також сприяють роботі з Веб-квестом.
2.
Культурологічна компетенція формується в процесі знайомства з визначними подіями,
датами, культурами, міжкультурним характером, що відкривається в процесі спілкування
і мандрівок у всесвітньому просторі (WWW). Розміщення напрацьованих матеріалів
у WWW, культурного кодексу, презентацій з виконаними розробками також сприятиме
формуванню культурологічної компетенції.
3.
Соціальна компетенція – формується в процесі спілкування E-mail, Newsgroups,
або Mailing-Listen.
Такі
соціальні сервіси, як Fasebоok, Chat сприятимуть виконанню
Веб-квеста.
4.
Комунікативна компетенція формується в процесі здійснення асинхронного і
синхронного спілкування в мережі. Зрозуміло, що не всі та не завжди мають змогу
одночасно спілкуватися, працювати, тому використовується асинхронне спілкування
– E-mail.
У
випадку, коли є можливість працювати одночасно в установлений
час, використовується синхронна форма спілкування і робота
в Chati (Chatroom).
5.
Рефлексивна компетенція –
представлення «Kosten-Nutzen-Analyse» власних Network-Aktivilat-betrachen та
захист власної точки зору.
5.У
чому полягає алгоритм створення Блог-квестів?
Створення
освітніх Блог-квестів здійснюється на безкоштовних
платформах Word Press, Blogger абоMy blog.
Використання
програмного забезпечення для ІР-телефонії чи Skype дозволяє учасникам
проекту здійснювати дзвінки, відправляти миттєві повідомлення, спілкуватися і
проводити обговорення повідомлень у мережі.
6.У
чому полягає інтерактивна методика Блог-квест?
Iнтерактивна методика Веб-квестів навчає студентів
знаходити необхідну інформацію, здійснювати її аналіз, піддавати її аналізу, систематизувати
і вирішувати поставлені задачі, її використання є нескладним, не потребує завантаження
додаткових програм або одержання специфічних технічних знань та навичок –
необхідним є лише комп’ютер з доступом до мережі Інтернет.
7.Які компетенції
формуються в майбутнього педагога в процесі використання Блог-квестів?
Використання сервісів Інтернет, здійснення навчання
в практичній діяльності, інтерактивного навчання на основі Веб-квест та
Блог-квест сприяє підготовці компетентного фахівця, формуючи в нього такі компетенції:
технічну, інформаційну, комунікаційну, культурологічну, соціальну. Це, в свою
чергу, впливає на формування навичок самостійного пошуку розв’язання поставленої
проблеми, її представлення та відповідальності кожного учасника за прийняте рішення,
інтеграцію знань, набутих у процесі навчання.
8.У
чому полягає місце і роль самостійної роботи студентів у ВНЗ?
Як
зазначає М. Васильєва, в організації самостійної роботи студентів важливо, щоб
Веб-квест складався з таких частин:
− представлення
фонової інформації та ознайомлення студента з темою Веб-квеста;
−
постановка задачі, яка б зацікавила студента (актуальна проблема і ситуація);
−
список необхідних джерел інформації (Веб-документи, бази даних, книги,
консультації електронною поштою та ін.). Більшість джерел може бути в документі
у вигляді посилань на сторінки Інтернет;
−
детальний та покроковий опис процесу виконання всіх завдань, поряд із створенням
проекту, його можливих варіантів;
−
презентація проекту, що може бути розміщена в Інтернет, в якій підводяться підсумки
та висуваються пропозиції з виконання Веб-квесту.
Веб-квест
– комплексне завдання, а тому оцінка його виконання має ґрунтуватися на
декількох критеріях, що орієнтовані на тип завдання та форму представлення результату.
9.Як
використовуються Блог-квести в самостійній роботі студентів?
Веб-квести найбільш
ефективно використовуються для роботи в міні-групах, проте є Веб-квести, що виконуються
окремими студентами. Крім цього, Веб-квести можуть стосуватися одного
предмету або бути міжпредметними. Дослідники наголошують, що робота в
міжпредметних Веб-квестах більш ефективна.
У
проведенні самостійної роботи за допомогою Веб-квестів використовуються різні форми.
Наведемо найпопулярніші форми Веб-квестів:
−
створення бази даних з проблеми, всі розділи якої готують студенти;
−
створення мікросвіту, в якому студенти пересуваються за допомогою гіперпосилань,
моделюючи фізичний простір;
−
написання інтерактивної історії;
−
створення документу, в якому відображено аналіз складної проблеми;
−
інтерв’ю он-лайн з віртуальним персонажем. Відповіді та запитання розробляються
студентами, які глибоко вивчили особистість.
10.Які особливості
Блог-квестів і чим вони відрізняються від інших технологій?
Вікіпедія наводить
таке визначення: Блог (англ. blog від web log) – це Інтернет
журнал подій, Інтернет-щоденник, основний вміст якого – регулярне додавання записів,
що містять текст, зображення або мультимедіа. Або Блог – тип Веб-сайту,
основний зміст якого – записи ( текст, зображення, посилання, мультимедіа), що додаються
регулярно й мають назву «пости». Пости публікують на такому сайті
в зворотньому порядку.
Блог-технологія
дозволяє, не маючи спеціальних знань, здійснювати швидку і доступну публікацію
в Інтернеті різних даних, зазвичай хронологічно впорядкованих, організовувати віртуальні
спільноти для інтерактивного спілкування користувачів.
Таким
чином, інтеграція технології Блогу і Веб-квест, тобто технологія Блог-квест,
надає можливість здійснювати спілкування, обговорення, висунення та захист власних
пропозицій в проекті, що розглядається.
Немає коментарів:
Дописати коментар